ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
VÁLLALKOZÁSOK RÉSZÉRE
Nyomtatoalkatresz.hu | ÁSZF letöltés
hatályos: 2023. augusztus 7.
Jelen ÁSZF társaságunk, a Nyomtatoalkatresz.hu Kft. – mint Eladó (vagy szolgáltató) [ továbbiakban: Eladó] – és a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (továbbiakban: Ptk.) szerinti Fogyasztói körön kívül eső Felek (azaz Fogyasztónak nem minősülő, a szakmája, foglalkozása és gazdasági vagy üzleti tevékenységi körében eljáró Felek) [továbbiakban: Vállalkozás] közötti jogviszonyt szabályozza.
Az ÁSZF elfogadása minden, az Eladó által forgalmazott termék megrendeléskor szükségszerű, így a megrendelése véglegesítése előtt a Vállalkozásnak az "Elfogadom az ÁSZF rendelkezéseit!" című mező szükséges bejelölnie.
A jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatos kérdésekben a Vállalkozás lehetőség szerint még a rendelés leadása előtt vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken!
1. Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai
Név: Nyomtatóalkatrész.hu Kft.
Székhely2173 Kartal Petőfi Sándor u. 35.
Levelezési cím: 2173 Kartal Petőfi Sándor u. 35.
Nyilvántartásba vevő hatóság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága
Cégjegyzékszám: 13-09-120847
Adószám: 14351354-2-13
Telefonszám: +36-1-445-0147
E-mail: info@nyomtatoalkatresz.hu
Honlap: https://nyomtatoalkatresz.hu
Bankszámlaszám: 12030004-01364405-00100006
Tárhelyszolgáltató adatai
UFO-Tech Kft. 8000 Székesfehérvár, Adonyi út 96 Telefon. +36-30-215-6737 email: info@ufotech.hu.
2. Fogalmak
Felek: Eladó és Vevő együttesen
Honlap: https://nyomtatoalkatresz.hu weboldal, amely távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköznek minősül
Szerződés: Eladó és a Vevő (Vállalkozás) között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz
Távollévők között kötött szerződés: olyan szerződés, amelyet a szerződés szerinti áru vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak
Termék (vagy áru (továbbiakban: termék): a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon forgalomba hozott és értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró Fél
Vevő: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy
Jótállás:
a) a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, valamint
b) a jogszabályon alapuló kötelező jótállás
3. Vonatkozó jogszabályok
A Szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (PTK);
4. Az ÁSZF hatálya, elfogadása, megváltoztatása
A Felek között létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF), valamint a honlapon található további tájékoztatások határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF a Vállalkozást és társaságunkat illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, valamint a felelősségi szabályokat.
A Vállalkozás a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A webáruházunkon keresztül történő vásárlással a Vállalkozás elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és az ÁSZF maradéktalanul a Vállalkozás és az Eladó, azaz Társaságunk között létrejövő szerződés részét képezi.
A jelen ÁSZF rendelkezéseit az Eladó a vonatkozó jogszabályok keretei között jogosult megváltoztatni, ezért célszerű az ÁSZF rendelkezéseit minden vásárlás előtt elolvasni! Az ÁSZF esetleges módosítása a honlapon történő megjelenéstől érvényes. Az esetleges változtatások a már addig létrejött szerződéseket (visszaigazolt megrendeléseket) nem érintik.
Az egyes, jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a 3. pontban rögzített jogszabályi rendelkezések az irányadóak.
5. A szerződés nyelve, a szerződés formája
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.
6. Árak
A Webshopban mind a nettó, mind a bruttó (ÁFÁ-t tartalmazó) árakat feltüntetésre kerülnek. A tételek árai is, valamint a fizetendő végösszeg is, a rendelési folyamat során végig ellenőrizhető (kosár szerkesztése, összesítés). A mennyiségi kedvezménnyel jelzett árak, egységárak (azaz egy darabra vonatkozó árak, melyek az adott darabszám vásárlása mellett érvényesek). A mennyiségi kedvezmény különböző termékeknél is érvényes, automatikusan kiszámításra kerül.
7. Árváltoztatás
Fenntartjuk a jogot áraink előzetes bejelentés nélküli, rendszeres változtatására. Az árak minden termék esetében nettó és bruttó összegben is fel vannak tüntetve a termékek mellett. A weboldalon feltüntetett árak esetlegesen eltérhetnek a számlázásra került tételek áraitól. Ebben az esetben mindig a számlán szereplő vételárat kell irányadónak tekinteni. A Nyomtatóalkatrész.hu Kft. az esetleges eltérésből eredő hátrányokért anyagi felelősséget nem vállal. Emellett társaságunk vállalja, hogy a lehető legteljesebb körültekintés mellett igyekszik kivizsgálni, és a Megrendelő megelégedésére rendezni minden ezzel kapcsolatos panaszt.
8. Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
A Vállalkozás a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
- Telefon: + 36-1-445-0147 Internet cím: https://nyomtatoalkatresz.hu
- E-mail: info@nyomtatoalkatresz.hu
A Vállalkozás szóban vagy írásban közölheti a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
A szóbeli panaszt a társaságunk köteles 30 napon belül megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. A panasz kivizsgálására előírt 30 napos törvényi válaszadási határidő eredménytelen eltelte, vagy a panasz elutasítása esetén a Vállalkozás bírósághoz fordulhat.
Bírósági eljárás. A Vállalkozás jogosult a jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére (elsősorban a szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá a szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvita esetén) polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
9. Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Ez a lehetőség csak a fogyasztók számára adott (továbbá a szakmája, foglalkozása és gazdasági vagy üzleti tevékenységi körén kívül eljáró Vállalkozások számára, lásd ÁSZF – Fogyasztók részére)
10. Szerzői jogok
A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. A jogtulajdonos: Nyomtatóalkatrész.hu Kft.
11. Részleges érvénytelenség, magatartási kódex
Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett az alkalmazandó rendelkezései érvényesek.
Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.
12. A digitális adattartalom működése, műszaki védelmi intézkedések
A weboldalon megjelenő adatokat szolgáltató szerverek elérhetősége évi 99,9% feletti. Rendszeresen mentés készül a teljes adattartalomról, így probléma esetén az eredeti adattartalom visszaállítható. A weboldalon megjelenő adatokat MySQL adatbázisban tároljuk.
13. A termékek lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás
A honlapon a megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírásokban ad az Eladó tájékoztatást. A termékoldalon található adatok tájékoztató jellegűek! A képek esetenként illusztrációk, a színek nem mindig felelnek meg a valóságnak. Az egyes nyomtatókellékeknél jelzett kapacitás adatok, vagyis hogy az adott toner, tintapatron, szalag, szilárd tinta stb. hány oldalra, milyen fedettség, vagy ISO szabvány alapján elegendő, csak tájékoztató jellegűek, leginkább az egymáshoz való viszonyításra szolgálnak. Ezeket az adatokat a gyártók teszik közzé, így a valóságban történt akár kisebb, akár nagyobb eltérésre az Eladó felelősséget nem vállal. Különösen tekintettel arra, hogy a nyomtató beállításai, a nyomtatás menete, rendszeressége, a használt média jelentősen befolyásolják ezt az értéket.
14. Az adatbeviteli hibák javítása - Felelősség a megadott adatok valóságáért
A Vállalkozásnak a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok módosítására. A Vállalkozás felelőssége, hogy a megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az a megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. A Vállalkozás a megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult a hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét a Vállalkozásra hárítani. Az Eladó a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja. Az Eladó felhívja a figyelmet arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.
15. Eljárás hibás ár esetén
Előfordulhat, hogy – pl. technikai hiba miatt - hibás ár szerepel a honlapon. Hibás ár esetén a megrendelést a hibás áron az Eladónak nem áll módjában elfogadni és nem köteles a terméket hibás áron értékesíteni. Hibás áron történő ajánlattétel esetén nem jön létre szerződés. Amennyiben a Vállalkozás hibás áron tesz ajánlatot, a rendszer azt automatikusan visszaigazolja, ez azonban nem minősül az ajánlat elfogadásának a Szolgáltató részéről. Hibás áron történő ajánlattétel (megrendelés) esetén az Eladó munkatársa felhívja a Vállalkozás figyelmét a helyes árra, és felajánlhatja a helyes áron történő szerződéskötést. A Vállalkozás a hibás ár helyett az Eladó által közölt helyes áron nem köteles ajánlatot tenni, és szerződést kötni. Ez esetben nem jön létre szerződés a felek között.
16. A honlap és a kosár használata
A termék kiválasztása és a kosár használata
A Vállalkozásnak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A Vállakozás a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. A webshopban szereplő termékek pontos azonosítására a cikkszám és a cikk megnevezése szolgál. A termékeknél feltüntetett képek illusztrációk, ezért eltérhetnek a valóságtól. Vásárlási szándék esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba tesz” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A „Kosár” gombra kattintva látható a vásárlás során kosárba helyezett termék listája, valamint a számla végösszege és a szállítási költség (amennyiben a szállítási és fizetési mód már ki lett választva). Itt leellenőrizhető a rendelés helyessége, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint a Vállalkozás módosíthat, javíthat is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét. Ha a Vállalkozás már korábban vásárolt és regisztrált, akkor a „Fiókom” menüpont segítségével bármikor be tud jelentkezni. Az aktuális szállítási és fizetési módjaink díjairól „Az átvételi és fizetési módok” menüpontunkban lehet tájékozódni.
A rendelés elküldése
A minimális rendelési érték 2017.05.01. napjától nettó 3937, bruttó 5000.- Ft. A rendeléseket tehát az adott összeg felett tud az Eladó befogadni, az átvétel módjától függetlenül. Ha a Vállalkozás megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor a „Pénztár” gombra kattintás szükségszerű. Áruházunkban lehetőség van regisztráció nélkül is a vásárlásra, ezért három lehetőség közül lehet választani: már regisztrált vásárlóként, új vásárlóként, vagy regisztráció nélküli vásárlás („Egyszerű vásárlás”).
Az áruház először bekéri az e-mail címét, amennyiben már korábban beregisztrált, akkor bekéri a következő lépésben a megadott jelszót. Ha korábban már vásárolt egyszerű vásárlással, akkor az áruház felkínálja az utólagos regisztráció lehetőségét, azaz az e-mailben történő aktiválását, vagy lehetősége van ismételt egyszerű vásárlást indítani az adatainak újbóli megadásával.
Ha új vásárlóként szeretne a Vállalkozás regisztrálni, akkor meg kell adja a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Regisztráció nélküli vásárlás („Egyszerű vásárlás” kiválasztása) esetén meg számlázási és szállítási címét kell a Vállakozásnak megadnia. A következő lépésben a Vállalkozásnak a megfelelő szállítási és fizetési módot kell kiválasztania. Ha a Vállalkozás egyetért a megrendelés tartalmával, akkor az utolsó lépésnél az „Elfogadom az ÁSZF-t” és az „Elolvastam az adatkezelési tájékoztatót!” mezők kipipálásával, majd megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés elküldése” gombra.
17. A rendelés véglegesítése (ajánlattétel)
Amennyiben a Vállalkozás meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel a megrendelni kívánt termékeknek, valamint a Vállalkozás adatai helyesen szerepelnek, úgy a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva zárhatja le megrendelését. A honlapon közölt információk nem minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén a Vállalkozás minősül ajánlattevőnek, és a szerződés a Vállalkozás által a honlapon keresztül tett ajánlatnak az Eladó által történő elfogadásával jön létre a jelen ÁSZF rendelkezései szerint
A Vállalkozás a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén - fizetési kötelezettséget von maga után.
18. Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte
A Vállalkozást az ajánlat 48 órás időtartamban köti. Amennyiben az ajánlatot a jelen általános szerződési feltételek szerint 48 órán belül nem igazolja vissza az Eladó, a Vállalkozás mentesül az ajánlati kötöttsége alól.
A Vállalkozásnak bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés leadására. Az Eladó legkésőbb a Vállalkozás ajánlatának elküldését követő munkanap során e-mail útján visszaigazolja a Vállalkozás ajánlatát. A szerződés a Vállalkozás által tett ajánlatnak az Eladó által történő elfogadásával jön létre. A szerződés megkötését az Eladó a megrendelés kézhezvételének igazolását követően is megtagadhatja, ha a megrendelt termék nincs a készletében.
19. Fizetési módok
1. Banki átutalás (utólagos, vagy előre)
A termékek ellenértékét a Vállalkozás banki átutalás útján is rendezheti. Előre utalás esetén díjbekérőt küldünk és az összeg folyószámlánkra való beérkezését követően küldjük a terméket, vagy indítjuk el annak beszerzését. Amennyiben a díjbekérő ellenértéke 8 naptári napon belül nem érkezik meg, azt jelen szerződés felmondásának tekinthetjük. Amennyiben a teljesítés megtörténik, azaz a fizetést követően a termék kiszállításra kerül, a szerződés létrejött.
2. Bankkártyás fizetés Barionnal
2. Bankkártyás fizetés Worldline Financial Services (Europe) S.A. – Six Payment Services
Webáruházunkban gyorsan és biztonságosan fizethet bankkártyával. Webáruházunk kártya adatokat nem tárol. Amennyiben a kártyás fizetés 7 naptári napon belül nem történik meg, azt a jelen szerződés felmondásának tekinthetjük. Amennyiben a teljesítés megtörténik, azaz a fizetést követően a termék kiszállításra kerül, a szerződés létrejött.
3. Utánvétel
A rendelés értékét a csomag kézhezvételekor készpénzben is ki lehet egyenlíteni, ebben az esetben kérjük a Vállakozástól, hogy válassza az "Utánvétel" fizetési módot.
4. Készpénz
Készpénzes fizetés olyan esetekben történhet, amikor nem futárszolgálat, hanem saját szállító adja át az árut. Ebben az esetben, a számlát kollégánktól fogja a Vállalkozás megkapni, nem a csomaghoz lesz mellékelve.
20. Átvételi módok, átvételi díjak
1. GLS futárszolgálat
A terméket GLS futárszolgálattal szállítjuk ki. Bővebb információ, csomagkövetés: https://gls-group.eu/HU/hu/home.
2. GLS csomagpont, vagy csomag automata
A terméket a rendelés leadásakor választott GLS csomagpontba szállítjuk ki, ahol 3 nap áll rendelkezésre az átvételre.
3. Saját eszközeinkkel
Elsősorban nagyobb megrendelések, számunkra optimális útvonalon elhelyezkedő címek esetén vagy szerződéses ügyfeleink részére történik saját autóval a kiszállítás. Ilyen esetben természetesen csomagszámot nem tudunk email-en küldeni, azonban a szállítás várható időpontjátfeltétlenül jelezzük.
21. Teljesítési határidő
A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 30 nap. Ez a szállítási határidő tájékoztató jellegű, az ettől történő eltérést minden esetben e-mail útján jelezzük. Jelen általános szerződési feltételek elfogadásával a Vállalkozás tudomásul veszi, hogy a megadott szállítási idő túllépése miatt az Eladó a kártérítési felelősségét kifejezetten kizárja.
22. Jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés
Előfordulhat, hogy a honlapon szereplő egyes termékek gyártása megszűnt. Erre tekintettel az Eladó fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a Vállalkozással történő egyeztetést követően kerülhet sor. A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg a Vállalkozás részére 5 munkanapon belül.
23. Elállási jog
Elállási jog a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint kizárólag fogyasztót illeti. Tehát jogi személyek, vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek (cégek, intézmények, szervezetek, irodák, vállalkozások, vállalkozók, egyesületek, társasházak, adószámmal rendelkezők stb.) esetén nem alkalmazható. A megrendelt termék, vagy termékek, e jog alapján nem visszaküldhetőek. Abban az esetben, ha a Vállalkozás szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül jár el (azaz fogyasztónak minősülne), a Fogyasztók számára készült ÁSZF az irányadó. Utóbbi esetek (azaz, hogy a Vállalkozás fogyasztónak minősül) azonban kivételes esetek, azok egyedi mérlegelést igényelnek, visszaélésszerűen és jogtalanul e jog nem gyakorolható. Ezen jog gyakorlásának feltétele, hogy Megrendelő írásban kifejezetten jelzi ezt az igényét Eladó felé, még a megrendelés leadása előtt.
Amennyiben Megrendelő jogi személy, vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet (cégek, intézmények, szervezetek, irodák, vállalkozások, vállalkozók, egyesületek, társasházak, adószámmal rendelkezők stb.) nevére vásárol azt vélelmezzük, azért teszi, mert a termék árát költségként el kívánja számolni, ha elszámolja, akkor azt jellemzően nem fogyasztói felhasználás keretében használja. Továbbá különös tekintettel arra, hogy a rendelés leadása előtti első lépés során, a számlázási adatok megadáskor ki kell választani, hogy magánszemélyként (fogyasztóként), vagy nem magánszemélyként történik a vásárlás, és ennek a választásnak megfelelő ÁSZF kerül elfogadásra, így az Elállás jogát kizártnak tekintjük, mivel ezzel még a rendelés leadását megelőzően szándékosan egyértelműsítjük, hogy nem fogyasztóként történik a vásárlás.
24. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
Tekintettel arra, hogy jelen ÁSZF az Eladó és a Vállalkozás közötti jogviszonyt szabályozza, így arra vonatkozóan a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény az irányadó (más, az Eladó és a Fogyasztó jogviszonyát szabályozó jogszabályok nem). Ennek értelmében:
Kellékszavatosság
6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
(1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
b) * az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, - a (2a) bekezdés szerinti kivétellel - a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
(3) Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
6:160. § [Áttérés más kellékszavatossági jogra]
A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
6:161. § [Eltérés a jogosult által megjelölt kellékszavatossági jogtól]
A bíróság a jogosult kérelméhez nincs kötve, de nem kötelezhet olyan kellékszavatossági jog teljesítésére, amely ellen mindegyik fél tiltakozik.
6:162. § [A hiba közlése]
(1) A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni.
(2) Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.
(3) A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős.
6:163. § [A kellékszavatossági igény elévülése]
(1) A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el.
(2) -
(3) -
(4) Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.
(5) A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.
6:164. § [A szavatossági jogok érvényesítése kifogásként]
A jogosult kellékszavatossági jogait az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel szemben kifogásként akkor is érvényesítheti, ha a kellékszavatossági igény elévült.
6:165. § [Az érvényesített szavatossági igény terjedelme]
(1) A szavatossági igényt a szolgáltatott dolog minden olyan hibája miatt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, amely a megjelölt hibát előidézte.
(2) Ha a jogosult a szavatossági igényét a dolognak - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a dolog egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
6:166. § [Költségviselés]
(1) A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik.
(2) Ha a dolog meghibásodásában a jogosultat terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kötelezett e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
A jótállási igények körében kérjük, a termékeket az eredeti csomagolásban küldjék vissza!
6:167. § [A kötelezett gazdagodási igénye]
(1) Ha a dolog kicserélésére az elévülés nyugvása miatt a kellékszavatossági határidő jelentős részének eltelte után kerül sor, és ez a jogosult számára számottevő értéknövekedést eredményez, a kötelezett a gazdagodás megtérítésére tarthat igényt. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben e rendelkezést nem lehet alkalmazni.
(2) Kicserélés vagy elállás esetén a jogosult nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.
Termékszavatosság
Termékszavatossági igény csak az Eladó és a Fogyasztó relációjában értelmezhető.
Jótállás
Milyen esetben élhet a Vállalkozás a jótállási jogával?
Jótállásról alapvetően két esetben állhat fenn: az Eladó a szerződés teljesítéséért jótállást vállal (1) vagy jogszabály alapján (2) köteles jótállásra. Eladó a termékekre a vásárlástól számított 6 hónapos jótállást biztosít.
A fentiekkel összhangban az Eladó egy Vállalkozás irányába akkor kötelezett jótállásra, ha a szerződés teljesítéséért kifejezetten jótállást vállal. Ha az Eladó jótállást vállal a Vállalkozás által megrendelt árura vagy termékre, úgy erről a Vállalkozást kifejezetten tájékoztatja (pld. külön Vállalkozás számára kiállított jótállási jeggyel), ennek hiányában a jótállás nem áll fenn. A Fogyasztókat megillető jótállás a Vállalkozásokat nem illeti meg, csak kivételes esetben (lásd alább két bekezdéssel).
Az elállás körében már tájékoztattuk a Vállalkozásokat, de a kellékszavatosság, termékfelelősség és a jótállás esetében is felhívjuk a figyelmet arra, hogy ha a Vállalkozás szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül jár el (azaz fogyasztónak minősül), úgy abban az esetben a Fogyasztók számára készült ÁSZF az irányadó. Utóbbi esetek (azaz, hogy a Vállakozás fogyasztónak minősülne) kivételes esetek, azok egyedi mérlegelést igényelnek, visszaélésszerűen és jogtalanul e jog nem gyakorolható.
A jótállási igények körében kérjük, a termékeket az eredeti csomagolásban küldjék vissza!
Nem érvényes a jótállás (és a szavatosság) az alábbi esetekre:
- hibás ár
- téves készletinformáció
- szállítási késedelem
- hibás termék által okozott további károk (pld.: a rossz termék miatt ki kell dobni a nyomtatott papírokat)
- következményi és tapadó károk (pld.: tenderről történő lemaradás, késedelmes szállításból eredő következmények, ha a termék, vagy szállítás nem jó és ebből plusz költsége származik (pld.: az Ügyfélnek el kell mennie másolószalonba stb.), ha az eredeti, vagy utángyártott termék hibája kárt okoz (pl. kifolyik a tinta a por, olyan lesz a ruházat stb.)
24. Felelősség kizárása
Szolgáltató kijelenti, hogy igyekszik a weboldalon metalálható minden információt a lehetőségeihez képest a legfrisseben tartani. Szolgáltató jelzi, hogy egy adott nyomtatóhoz milyen termék való, azonban az irányadó mindig a nyomtató használati utasításában szereplő termék kell legyen, mely természetszerűleg a Megrendelő birtokában van, a kellékanyagokhoz ilyen dokumentumokat nem biztosít a gyártó, azok a nyomtatókhoz tartoznak. Amennyiben a weboldalon jelzett termék mégsem megfelelő a nyomtatóhoz és a weboldalon ez tévesen szerepel, a bontatlan terméket Szolgáltató természetesen teljes áron visszavásárolja. Bontott termékek esetén azonban ez csak egyedi elbírálás esetén lehetséges. Ha Megrendelő egy termékből többet, vagy több színt rendel, akkor kifejezetten a Megrendelő felelőssége, hogy a termékeket egyenként próbálja a készülékbe, elkerülve azt, hogy több, vagy egy teljes sorozat kerüljön felbontásra. Ilyen esetekben a termékek nem visszaküldhetőek.
Szolgáltató nem vállal felelősséget a nyomtatók belső firmware frissítése által okozott kellékanyag kompatibiltási problémákra. Amennyiben a firmware változás miatt nem működik a termék a nyomtatóval, az a Megrendelő felelőssége, hiszen a firmware frissítést a Megrendelő végzi, vagy engedi, hogy automatikusan történjen. Ez tehát nem garanciális és nem kellékszavatossági probléma.
Szolgáltató nem felel azokért a károkért, melyek az esetleges szállítási késedelemmel, vagy a tökéletes teljesítéssel hozhatók összefüggésbe. Megrendelő felelőssége a saját határidőihez szükséges anyagok időben történő beszerzésre.
Szolgáltató nem vállal felelősséget a weboldallal kapcsolatban, vagy annak használata során keletkezett, működéséből, meghibásodásából okozott károkért.
Szolgáltató nem vállal felelősséget sem az eredeti, sem az utángyártott kellékanyag hibájából keletkezett kárért (például nyomtató folyt por kiporszívózása, összekent ruha stb.)
26. Adatkezelési tájékoztató
Az adatvédelemmel és adatkezeléssel kapcsolatos tájékoztató a „Adatkezelési tájékoztató” menüpont alatt érhető el a weboldalról, közvetlenül pedig az alábbi hivatkozással:
https://nyomtatoalkatresz.hu/vasarlas/adatkezelesi-tajekoztato
Fontos kiemelni e körben, hogy személyes adata a GDPR értelmében az „Érintett”-nek lehet, aki – jogszabályi definíciót használva – „azonosított vagy azonosítható természetes személy”, ezért az adatkezelés tájékoztató rendelkezéseit is csak az „Érintett” vonatkozásában lehet értelmezni.